همه چیز درباره چاپ پرچم

چاپ پرچم یکی از مهم ترین چاپ هایی که است به تازگی تحت عنوان چاپ روی اشیاء وارد کشور شده است.

چاپ سیلک و دیجیتال مهم ترین روش های چاپی روی پرچم هستند. چاپ باید به گونه ای به انجام برسد که عوامل محیطی روی طرح و رنگ تاثیری نداشته باشد.

کیفیت چاپ پرچم در سایز و انواع مختلف ( پرچم تشریفات ، پرچم رومیزی ، پرچم مذهبی )بسیار مهم می باشد و حتی باید به موارد استفاده آنها نیز توجه کرد.

نحوه چاپ پرچم

چاپ پرچم به وسیله دستگاه های دیجیتال کاری سهل و ساده است. شما با دستگاه های دیجیتال می توانید طرح های کامپیوتری را روی پرچم چاپ کنید. در چاپ دیجیتالی پرچم، طرح های کامپیوتری روی پارچه چاپ می شوند. پرچم های تشریفات به دلیل اهمیت بسیار زیاد، با بهترین طرح ها و روی با کیفیت ترین پارچه ها چاپ می شوند.

چاپ پرچم  با دستگاه های دیجیتال دارای طرح کامپیوتری

چاپ لیزری یا لمینت

چاپ پرچم به صورت لمینت جدیدترین روش چاپی است که توسط شرکت های تولیدکننده پرچم ارائه می شود. در این نوع چاپ، می توان پشت و روی پرچم در قالب تمپلیت و هم از وسط چاپ کرد.

پرچم های چاپ شده را می توان شست و تمیز کرد. شما می توانید خیلی راحت و بدون محدودیت هر نوع رنگی را روی پرچم چاپ کنید.

شما می توانید طرح و رنگ مورد نظر خود را در وسط پرچم چاپ کنید، پرچم ها از قبل آماده و دوخته شده اند و چاپ در مدت یک روز کاری آماده شده و تحویل می شود.

چاپ طرح در وسط پرچم

شما می توانید طرح خود را در وسط پرچم چاپ کرده و اطراف لوگو به رنگ سفید و چاپ نشده باقی می ماند. برخی چاپ پرچم روی پارچه ساتن بوده و طرح ها در دو نوع پارچه ساتن براق و ساتن مات چاپ می شود.

چاپ پرچم به صورت تمام چاپ (تمپلیت)

در چاپ پرچم طرح شما به صورت پشت زمینه رنگی و به صورت کامل روی پارچه پرچم چاپ می شود و هیچ جایی از پرچم چاپ نشده باقی نخواهد ماند. البته در این نوع چاپ، از آن جایی که پرچم دوخته نشده و آماده نیست تحویل پرچم چاپ شده از 3 تا 5 روز زمان می برد. بعد از این که چاپ پرچم تمام شد، ریشه دوزی پرچم تمام شده و در نهایت پرچم چاپ شده به مشتری تحویل می شود. چاپ پرچم بر روی پارچه های ساتن خارجی براق و مات که از دو لایه تشکیل شده به انجام می رسد و بعدا بر روی میله و پایه نصب می شود.

چاپ پرچم تمام چاپ با پشت زمینه رنگی

چاپ وسط پرچم

چاپ وسط پرچم یکی از انواع چاپ است که به خصوص در مورد پرچم های تشریفاتی این کار انجام می شود. در این نوع چاپ، الیاف پارچه، رنگ آمیزی می شود. پرچم های تشریفاتی به صورت یک رو یا دو رو چاپ می شوند. چاپ پرچم های تشریفاتی به صورت وسط پرچم بوده و به صورت استاندارد انجام می شود.

چاپ مدرن و امروزی روی پرچم

چاپ های امروزی با دستگاه های پیشرفته صنعتی انجام می شود و چاپ سنتی معنا و مفهومی ندارد. چاپ پرچم هیچ محدودیتی برای رنگ وجود ندارد و می توان هر رنگی یا ترکیبی از رنگ ها را بر روی پرچم چاپ کرد.

چاپ پرچم به گونه ای است که می توان پرچم را بارها و بارها شست و رنگ پرچم نیز از بین نمی رود.

چاپ حرارتی یا سابلیمشن یکی دیگر از چاپ هاست که روی پرچم انجام می شود. یکی دیگر از انواع چاپ، چاپ دیجیتال پرچم است که می توان برروی هر نوع ابعادی از پرچم، طرح ها را چاپ کرد. در چاپ دیجیتالی پرچم می توان هر نوع طرحی را روی پرچم چاپ کرد. پارچه های به رنگ روشن و با 70 درصد پلی استر مناسب چاپ دیجیتال هستند.

عدم تداخل رنگی در طرح

البته شما باید دقت کنید که در طرح شما، تداخل رنگی وجود نداشته باشد، بخاطر این که هر آن چه که روی مانیتور مشاهده می کنید روی پرچم چاپ خواهد شد.

البته پرچم ها در اندازه های مختلفی وجود دارد، بنابراین متناسب با اندازه پرچم ها، چاپ صورت می گیرد. شما باید در ابتدا، اندازه پرچم خود را مشخص کنید تا اندازه طرح چاپی روی آن مشخص شده و بعد از آن طرح مورد نظر شما چاپ شود.

شما باید از روشی برای چاپ طرح خود روی پرچم استفاده کنید که مقرون به صرفه باشد. البته روش های چاپی نیز آن قدر زیاد نیست که شما را سردرگم کند و شما مجبور باشید که انواع و اقسام روش ها را مطالعه کرده تا بهترین روش چاپی را انتخاب کنید.

تداخل نداشتن رنگ ها در چاپ پرچم ،چاپ پرچم در وسط

عدم تاثیر عوامل محیطی نسبت به چاپ با کیفیت تر

از آن جایی که پرچم همیشه در برابر عوامل محیطی مثل نور خورشید،  باران و گرد و غبار قرار دارد، بنابراین طرح ها را به گونه ای چاپ کرد که عوامل محیطی هیچ تاثیری بر روی آن نداشته باشند و طرح و رنگ همیشه به طور ثابت روی آن باقی بماند.

از آن جایی که پرچم ها اندازه های استانداردی دارند بنابراین چاپ طرح ها روی آن ها نیز به لحاظ اندازه مشکل ساز نخواهد بود.

تنها موردی که در این میان باقی می ماند، اندازه طرح است که باید متناسب با اندازه پرچم باشد به گونه ای که در داخل پرچم چاپ شود.

عدم تغییر رنگ و رنگ پریدگی چاپ طرح روی پرچم

زمانی که طرح ها به گونه مناسب روی پرچم چاپ شود هرگز دچار رنگ پریدگی یا تغییر رنگ نخواهند شد. هر چه قدر که کیفیت بالاتر باشد به همان اندازه پرچم با کیفیت بالاتری چاپ خواهد شد.

البته برخی از پرچم ها در برابر عوامل محیطی قرار نمی گیرند ولی بازهم دلیلی بر کیفیت پایین چاپ روی این پرچم ها نخواهد بود. پرچم های رومیزی و پرچم تشریفات از مهم ترین این نوع پرچم ها هستند و در هر صورت باید به بهترین نحو ممکن طرح روی آن ها چاپ شود تا بتوان در انواع و اقسام مراسم از آن ها استفاده کرد.

درهر صورت هر چه قدر که طرح روی پرچم با بهترین کیفیت به چاپ برسد به همان اندازه پرچم باکیفیت تری خواهید داشت.

از آن جایی که پارچه پرچم از نوع ساتن است بنابراین می توانید با چاپ دیجیتال، چاپ بهتری را داشته باشید طوری که طرح و رنگ شما دوام بیشتری داشته باشد و در درازمدت باقی بماند.

برای این که بتوانید طرح خودتان را روی پرچم به بهترین نحو ممکن چاپ کنید، آن را یک بار روی کاغذ یا مقوایی چاپ کرده و توناژهای رنگی را بسنجید تا همه عناصر به نحو درست رعایت شده باشند و بعد از این مرحله می توانید نسبت به چاپ طرح روی پرچم اقدام کنید.

چاپ پرچم به طور مناسب و عدم رنگ پریدگی و تغییر رنگ پرچم

نتیجه گیری

تکنولوژی چاپ پرچم یکی از مهم ترین چاپ هایی که است به تازگی تحت عنوان چاپ روی اشیاء وارد کشور شده است.

چاپ سیلک و دیجیتال مهم ترین روش های چاپی روی پرچم هستند. چاپ باید به گونه ای به انجام برسد که عوامل محیطی روی طرح و رنگ تاثیری نداشته باشد.

امروزه می توان طرح ها را در وسط پرچم هم چاپ کرد. در چاپ پرچم به صورت تمپلیت طرح شما به صورت پشت زمینه رنگی و به صورت کامل روی پارچه پرچم چاپ می شود و هیچ جایی از پرچم چاپ نشده باقی نخواهد ماند. البته در این نوع چاپ، از آن جایی که پرچم دوخته نشده و آماده نیست تحویل پرچم چاپ شده از 3 تا 5 روز زمان می برد.

پرچم های چاپ شده را می توان به تعداد متعددی شست و تمیز کرد . تنها باید از تداخل رنگی در طرح جلوگیری کرد تا طرح با بهترین کیفیت و با بهترین توناژ رنگی روی پرچم چاپ شود. شما باید متناسب با اندازه پرچم، طرح خود را انتخاب کرده و آن را چاپ کنید.

در سایت پرشین نوین پرچم متوجه کیفیت بالای کار چاپ پرچم خواهید شد ، این سایت با هدف ارائه محصولات با کیفیت عالی و دارای تنوع پرچم (پرچم کشورها) ، مخصوصا پرچم ایران  به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری در اختیار کاربران می باشد. برای آگاهی از نحوه خرید پرچم و چگونگی تحویل گرفتن محصول ، می توانید به سایت pnpflag.com مراجعه داشته باشید.

اشتراک
بالا
پشتیبانی آنلاین